Velg rute
Spørsmål og svar
Tilgjengelighet
Vi etterstreber at våre fartøy skal være tilgjengelige for alle, uavhengig av funksjonsevne. Hvilke funksjoner som finnes på det bestemte fartøy vil variere, men til felles har de at besetningen alltid vil strekke seg langt for å tilrettelegge. Dersom du har behov for tilrettelegging, ta kontakt med besetningen så tidlig som mulig, så finner vi beste løsning.
Er fartøyet tilgjengelig for meg med nedsatt bevegelsesevne?
Velg ditt samband for å bli videresendt til siden med korrekt informasjon til din rute.
Tilbud ombord
Torghattens fartøy er store og små, nye og eldre og strekker seg over hele Norge. Tilbudet ombord vil derfor også variere, og du kan gå inn på sambandssidene for å finne ut hva som gjelder for ruten du skal reise med.
Hva slags mat- og drikketilbud finnes ombord?
Dette varierer, fra store kaféer, til betalingsautomater, avhengig av hvilket fartøy du reiser med, og når du reiser. Velg ditt samband for å bli videresendt til siden med korrekt informasjon om mat- og drikketilbudet for din rute.
Hvilke ferjer har lekerom?
Noen av ferjene har egne lekerom hvor barna kan kose seg på vei over fjorden, og noen av ferjene har ulike lekeapparater. Velg ditt samband for å bli videresendt til siden med korrekt informasjon for din rute.
Billett og pris
Torghatten har ferjer og hurtigbåter i store deler av landet. Sambandene som Torghatten opererer, har ulike oppdragsgivere, avhengig av hvor de er lokalisert. Derfor varierer også pris fra sted til sted, og på mange steder reiser du gratis. Det er i hovedsak oppdragsgiver som setter prisen, og den vil variere ut fra om du går eller reiser med transportmiddel som bil eller lastebil, og hvor gammel du er.
Reisevilkår Torghatten Nord
Disse reisevilkårene gjelder ved bestilling av billett på ferger i Torghatten Nord:
- Du er selv ansvarlig for å fremvise billett ved ombordkjøring.
- Dersom billetten ikke blir validert ved ombordkjøring risikerer du å måtte kjøpe ny billett.
- Billetten gjelder kun for det kjøretøy og/eller personer det er bestilt for.
- Still kjøretøyet i felt merket «Reservert».
- Booking gjelder kun den avgang og dato det er reservert for
Husk å møte opp senest 45 minutter før avgang. - Plassgarantien (reservasjonsgebyr) kan ikke refunderes, og du kan maks kjøpe 2 plassgarantier samtidig.
- Inntil 30 dager før avgang refunderes billettprisen minus reservasjonsgebyret.
- Ved kansellering inntil 14 dager før avgang reduseres refusjonsandelen av billetten gradvis til 50%.
- Nærmere avreise enn 14 dager får man ikke lengre refundert noe av billettprisen.
Transportvilkår er slått opp om bord. Selskapet sier fra seg alt ansvar for tap av liv, skade på person, tap/skade på reisegods og forsinkelser som sjøloven §431 gir rett til. Ellers svarer selskapet etter sjøloven §418-419.
Søksmål kan bare reises på steder som står i sjøloven §429.
Hva koster billetten?
Dette varierer mellom ulike samband, og er blant annet avhengig av hvem som er Torghatten sin oppdragsgiver på det aktuelle sambandet, og hvilket transportmiddel du reiser med. Velg ditt samband for å bli videresendt til siden med korrekt informasjon til din rute.
Hvor kjøper jeg billett til ferja eller hurtigbåten?
Dette varierer mellom ulike samband, og er avhengig av hvem som er Torghatten sin oppdragsgiver på det aktuelle sambandet. Velg ditt samband for å bli videresendt til siden med korrekt informasjon til din rute.
Kan jeg forhåndsbestille plass på ferja eller hurtigbåten?
Det varierer, men på de fleste samband er det ikke nødvendig å forhåndsbestille plass. Hvis det er mulig å forhåndsbestille plass, finner du informasjon om dette på våre sambandssider. Velg ditt samband for å bli videresendt til siden med korrekt informasjon til din rute.
Kan jeg bruke autopass?
De fleste samband har mulighet for autopass. Velg ditt samband for å bli videresendt til siden med korrekt informasjon til din rute.
For å se prisen og skrive ut kvittering kan du logge deg inn på autopassferje.no, her vil du kunne se alle dine reiser og ha mulighet for å skrive ut kvittering.
Andre spørsmål
Her samler vi andre ofte stilte spørsmål vi får inn.
Denne kategorien har ingen generelle svar.
Velg rute først for å få svar knyttet til din reise.
Fikk du ikke svar på det du lurte på?
Finn kontaktinfo til riktig selskap
Transportvilkår
Les transportvilkår
Fakturamottak
Les informasjon om faktura